Det kan være svært at identificere, hvornår det er kategoriseret som værende et skadedyrsproblem. Fælles er dog, at de ødelægger, nedbryder og irriterer ejendom. Når vi støder på et problem foretaget af dyr, så bør vi kontakte professionel skadedyrsbekæmpelse, da disse situationer i nogle tilfælde kræver professionel handling.
Hvordan skadedyrsproblemer skal håndteres, hvad der er kendetegnet ved et skadedyr, samt hvem man ringer til, kan du læse meget mere om her.
Hvad er et skadedyr?
Der findes meget debat, om hvad der er et skadedyr, og hvad der ikke er. Som udgangspunkt er et skadedyrs kendetegnet ved at det er et dyr, som generer mennesker. Hvor skadedyrsbetegnelsen ofte er diskuteret, er skadedyrene vi har i haven. Vi kan godt alle sammen blive enige om at dyr i huset, som generer, er skadedyr.
Ring efter professionel hjælp
Finder du skadedyrsproblemer i hjemmet, så bør du kontakte professionel assistance. Forsøger du selv at kaste dig ud i redningsprojektet kan det resultere i (a) en sundhedsskadelig oplevelse for dig og familien (b) en midlertidig løsning, så skadedyrene vender tilbage (c) en mere omkostningsfuld reparation/skadedyrsbekæmpelse end først forventet. Alt dette er som udgangspunkt noget, vi alle sammen godt vil undgå i bekæmpelsen af vores skadedyrsproblem. Ring derfor efter professionel rådgivning, når problemerne opstår.
Hvem ringer jeg til? De fleste skadedyrsbekæmpere løser en lang række af forskellige skadedyrsproblemer. Nogle har dog dygtiggjort sig indenfor bl.a. rotter og mus, hvepse, flagermus og duer, hvor andre har speciale i muldvarpe, mosegrise og bananfluer. Uanset, hvad dit skadedyrsproblem er, så kontakt din nærmeste skadedyrsbekæmper og modtag den nødvendige rådgivning, inden det er for sent at redde op på skaden. I ovenstående link, finder du en landsdækkende virksomhed indenfor skadedyrsproblemer. De er altid åbne for en uforpligtende snak, og præsenterer et overslag før arbejdet igangsættes. Der findes andre landsdækkende virksomheder med erfaring på bagen. Opsøg viden og guidens hos dem, når problemet opstår. Vi lader de professionelle gøre deres job, så vi kan fokusere på at gøre vores.